maandag 21 maart 2011

Bezorgde en boze ouders

Nu een beetje duidelijk wordt wat de consequenties zijn van de bezuinigingen op passend onderwijs, zie je steeds meer ouders die opkomen voor hun kind. Ik heb het dan niet alleen over ouders met kinderen die minder begaafd zijn, maar ook over de ouders met hoogbegaafde kinderen zoals Dorien Kok.

Helaas hoor ik nog te weinig ouders van kinderen die het reguliere onderwijs volgen. Op de een of andere manier lijkt bij het gros niet het besef te zijn dat ook hun kinderen pas op de plaats moeten maken. Ik zou ze letterlijk wakker willen schudden, maar zo werkt het niet in de praktijk. Wel vertel ik tegen iedereen die het maar horen wil wat voor consequenties deze bezuinigingen ook voor HUN kind kan gaan betekenen. Ineens zie je ze dan denken, "he maar daar heb ik nog niet bij stil gestaan! Is dit wel de bedoeling?"
Laten we hopen dat het een beetje door gaat dringen, want als ik op het schoolplein bij mijn zoontje sta zie ik de veranderingen al letterlijk voor mij. Eigenlijk is het van de zotte dat mijn zoontje van 7 in groep 3 met 4 leerlingen in een klas zit en mijn meisje in een klas van 12 waar er w.s. 5 bij moeten komen!

Veel ouders bij mijn dochter op school hoor ik erover praten, nadenken, zorgen uitspreken en feitelijk weten ze niet goed wat ze er mee moeten of kunnen doen.
Daarom, voor alle ouders die zich sterk willen maken voor hun kind in het passend onderwijs is de site "Netwerk Ouderinitiatieven" opgericht! Het Netwerk Ouderinitiatieven wil alle binnen Nederland werkzame ouderinitiatieven op de kaart krijgen. Hier kun je informatie krijgen over welke initiatieven er zijn in ons land en geeft het wellicht ideeën om zelf een ouder initiatief te organiseren bij jou in de buurt of op school.

0 reacties:

Een reactie posten

 
Copyright 2009 Een Fraxmeisje. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase