zaterdag 12 maart 2011

Op de fiets

Wat kan het leven toch mooi zijn als de lente zich aandient. Hier in Oostkapelle blijft het een genot om met je gezicht in het zonnetje lekker een stukje te fietsen. Nu moet ik mij er vaak toe zetten om de fiets te pakken, maar er blijven altijd kinderen in huis die je er wel aan herinneren dat fietsen leuk is.

Vandaag was het een mooie, zonnige lentedag en dus tijd om de fiets weer uit het stof te halen. Niet mijn fiets, want die gebruik ik dagelijks om even naar de bakker te fietsen, maar Zoë d'r tandem. Het heeft lang geduurd voor we deze aangevraagd hebben bij de gemeente, omdat Zoë ook een mooie driewieler heeft. Voor korte stukjes fietsen een prima ding, maar als je met het hele gezin gaat fietsen en vooral met je broertje van 7 op zijn mountainbike, is het lastig bijhouden! En dus is er afgelopen najaar een familie tandem gekomen.

Zoë zit vol trots voorop terwijl ik of paps als tweede passagier achter haar zit. Ze kan niet sturen, maar wel mee trappen en als ze moe wordt kunnen haar trappers in zijn vrij gezet worden. Ik kan niet anders zeggen dan IDEAAL!!! Zo ideaal dat broertje lief toch ook graag een keer op de tandem wil.

De tandem zal dit voorjaar en deze zomer veel gebruikt gaan worden. En als ik er even geen erg in heb, dan herinnert Zoë mij er wel even aan!

1 reacties:

Anoniem zei

Buiten zijn is fijn, zeker in het voorjaar. Fietsen is dan idd heerlijk. Ideaal deze oplossing voor jullie ;-) Met mijn smurfje (9) fiets ik wel al regelmatig heen en weer tussen Hilversum en Eemnes. Heerlijk over de hei...

Een reactie posten

 
Copyright 2009 Een Fraxmeisje. Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase